XBC, relevant zijn in de regio met…

Het was september 2021. In de media verscheen het bericht dat Xerox focus heeft op lokale mkb-bedrijven en het aantal regionale verkoopkantoren gaat uitbreiden. XBC’s, Xerox Business Centers, zijn inmiddels een feit. We zijn trots daar onderdeel van te zijn, maar wat betekent dat voor onze klanten? Een vraag die we graag beantwoorden:

Meer persoonlijke aandacht

Door meerdere XBC’s over heel Nederland te verspreiden ontstaat persoonlijke aandacht. Je kent vast wel voorbeelden waarbij organisaties te groot worden, waardoor je plotseling als klant niet meer gekend wordt of geen idee hebt wie je vaste aanspreekpunt is. Daarom willen we als merk relevant zijn in de regio door elkaar echt te kennen. Zowel kleine, middelgrootte als grote mkb-bedrijven kunnen bij ons terecht.

Wat persoonlijke aandacht inhoudt? Bijvoorbeeld dat er frequent overleg is over de status van het printerpark en elke XBC ook in staat is om het te managen door middel van Managed Print Services. Maar ook dat we geloven dat het bij business nog steeds gaat om gunnen en elkaar in de ogen kijken.

Competitieve tarieven

Hoe het komt dat een XBC competitieve tarieven kent? Dat is eenvoudig uit te leggen. Onze overheadkosten zijn tot een minimum beperkt. Binnen XBC’s kennen we geen complexe hiërarchische structuren, (te) grote marketingteams of leegstaande kantoorruimten. Op die manier kunnen we ook kleinere mkb-bedrijven verzekeren van een marktconforme prijsstelling. Geen ‘dikdoenerij’, maar (er) gewoon zijn.

Een compleet aanbod rondom samenwerken en communicatie

Relevant zijn in de regio betekent dat er altijd wel een aanleiding is om met ons in gesprek te gaan. Bijvoorbeeld over veilige werkplekken in de Cloud (Microsoft Office 365) of misschien wel een scan van jouw IT omgeving. Als lokale Xerox partner levert XBC Hengelo al lang niet alleen maar printers of MFP’s. Prints en scans zijn altijd al onderdeel geweest van communicatie. We houden van communiceren en leveren daarom ook audiovisuele oplossingenvideowalls en nog veel meer technologieën die het samenwerken verbeteren.

Inhoudelijke gesprekken over sales en business

Ondernemend zijn we zelf ook. Van oudsher staat Xerox bekend als merk waarin verkoopvaardigheden een belangrijke rol spelen. Daarom zijn we altijd nieuwsgierig of er aanleiding is om het eens te hebben over het vakgebied sales. We geloven namelijk dat er meer is dan internet en het vaker zou moeten gaan over menselijk contact in plaats van geautomatiseerde relaties. Wie weet kunnen we elkaar wel regionaal versterken, specifieke business kennis met elkaar uitwisselen of tijdens een kop koffie van elkaar leren.

Graag tot ziens,

Andy Papenhuyzen
XBC Hengelo